Itse mettästin firmaa joka myis graafista näyttöä, asiois netissä ja puhuis suomee. Monesta paikasta saa kyllä teksti LCD näyttöjä mutta graafiset on aika kivenalla. Ulkomailta tilatessa postikulut voivat räjähtää käsiin ja palautus muuttuu melkein mahdottomaksi. Farnell:ilta löytyy kyllä näyttöjä jokapojalle mutta eivät myy yksityishenkilöille. Sensijaan ELFA myy.
Elfa on ruotsalainen firma vaikka mainostaakin itseensä pohjoismaisena. Sillä on toimipiste jokaisessa pohjoismaassa, myös suomessa, mutta sivustot ovat ruotsissa. Niistä on yritetty tehdä monikieliset mutta jääny puolitiehen homma.
Itse tilasin heiltä 128x64 kokosen graafisen näytön joka tuli hyvin nopeesti ja suomesta. Dokumentit heiltä sais sähkösessä muodossa yleensä, mutta juuri tälle näytölle ei ollu kuin paperiversiot jonka lupasivat lähettää kun soitin(suomeksi). Dokumentit ovat tietenki enklanniksi.
Hintaa näytölle kerty 70,81€ postikuluineen ja veroineen. Hinnat sivulla ovat verottomia ja näytön hinta sivulla oli 48,5€.
Probyten sivulta löytyy vastaava näyttö jonka hinta on 58€. Postikuluineen se varmaan kumminkin on samaa luokkaa. (Posti vetää 8,50€ välistä jne)
ELFA:lla näyttää olevan hyvinkin laaja valikoima erikokosia ja erillaisia näyttöjä josta varmaan löytää mittoihisi sopivan näytön. Kokeiles mahtuuko tuo 128x32 pisteen näyttö jonka korkeus on 42mm siihen paikkaan?
Omaa näyttöäni en ole vielä kytkenyt kun odottelen niitä speksejä. Lupasivat tälläviikolla niiden tulevan.
http://www.elfa.se/fi/
Optokomponentit --> LCD-näytöt
Hinnat näkyvät ruotsin valuutassa mutta jos lisäät tuotteen ostoskoriin niin saat hinnan euroina.
-----------------------------------------
Mitä taustavalon siniseksi saamiseksi niin en osaa auttaa. Tosiaan jotkut firmat tekee sinisiä näyttöjä ja niitä varmaan saa valmiina käännetyllä polarisaatiollakin mutta suomesta en usko että löytyy.
Itse tarttisin polarisaation kääntämistä. Jos jostain löytyy sopivaa kalvoa niin ilmotelkaa.
Siinä ja muissa asioissa mailia saa lähettää jos uskaltaa
eemu@pojatleikkiitulella.net